https://gateway.trip.ir/api/

سفر به دره عمیق پلدار در تور نوروز آنتالیا

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

سفر به دره عمیق پلدار در تور نوروز آنتالیا

برخی از مناطق جغرافیایی مانند بهشت روی زمین هستند، آنها با گیاهان طبیعی، و ویژگی های منحصر به فرد خود توجه انسان ها را به خود جلب می کنند. 
دره پلدار یا پارک ملی کوپرولو کانیون یکی از این مقاصد جذاب در منطقه مدیترانه است که در مرزهای استانی آنتالیا قرار دارد. و هر ساله در تابستان صدها گردشگر را گرد هم می آورد.
در مورد دره پلدارچیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که حتی وقتی فقط در اطراف آن قدم می زنید، احساس می کنید که می خواهید به دنیای دیگری قدم بگذارید. 
این دره به خاطر قایق سواری وماهی قزل آلا  آن معروف است، جنگل‌ های کاج قرمز و بوته ‌های ماکی که تا جایی که چشم کار می ‌کند گسترش یافته است.
صخره‌ های معروف به سنگ ‌های شیطان، شهر باستانی Selge واقع در بخش‌ های بالای دره پلدار باعث می شود تا زمانی فوق العاده به دور از مکان و زمان داشته باشید.

تاریخچه دره کوپرولو یا پلدار

تاریخچه دره کوپرولو یا پلدار

تاریخچه دره کوپرولو یا پلدار

این دره باشکوه متشکل از دره های باریکی است که به طور متوسط به طول 25 کیلومتر تا روستای دگیرمنوزو آنتالیا کشیده شده است. 
پارک ملی کوپرولو کانیون با مساحت 357.190، بزرگترین جنگل سرو منطقه آنتالیا و شناخته شده ترین و محبوب ترین مقاصد رافتینگ در ترکیه است.

رودخانه کوپروکای که از کوه‌های توروس در نزدیکی ناحیه سوتکولر در اسپارتا سرچشمه می ‌گیرد و با عبور از عمیق‌ ترین دره‌ ها به دریای مدیترانه می ‌ریزد، رودخانه کوپروکای چشم ‌اندازی از پارک دره کوپرولو است.
ساختارهای زمین شناسی که شامل خاک رس، ماسه سنگ، کنگلومرا و شیب های سنگ آهک است، امکان تشکیل لندفرم های مختلف را فراهم می کند.
کاج قرمز و بوته ‌ها در پارک ملی رایج هستند و جنگل‌ های مدیترانه ‌ای با مساحت 400 هکتار یک ویژگی گیاه‌ شناسی منحصر به فرد در این منطقه است. 
رنگ آمیزی و زیبا سازی پارک ملی با رنگ های متنوع، 230 گونه بومی خاص زیبایی را به این منطقه هدیه داده است. 12 مورد از این گونه های بومی منحصر به فرد در منطقه هستند و به شما این احساس را می دهند که در یک منطقه جغرافیایی واقعاً خاص نفس می کشید.
ضمن صحبت از گونه های بومی، باید به جانوران نیز اشاره کرد، جانورانی همچون گوزن ها، بز های کوهی، خرس ها، روباه ها، گرگ ها، خرگوش ها، مارتین و گورکن ها، بزهای بزوآر، قزل آلای خال قرمز، و کروپر ناتاچ (پرنده) و ... است، دره پلدار پس از ارزیابی منابع طبیعی و فرهنگی منطقه در سال 1973 به عنوان پارک ملی اعلام شد. 

جاذبه ها و تفریحات دره عمیق پلدار آنتالیا

کسانی که برای طبیعت گردی، کشف شهرهای باستانی، تماشای طبیعت سرسبز، رهایی از استرس و مخصوصاً رافتینگ، از دره پلدار، یکی از جذاب ترین مناطق در بین جاذبه های گردشگری دیدن می کنند، خاطراتی فراموش نشدنی را به یادگار خواهند گذاشت. برای رزرو تور آنتالیا نوروز 1401 به سایت تریپ سر بزنید.
هر دو طرف دره توسط تپه های شیب دار و غیرممکن احاطه شده اند، که یکی از برجسته ترین مناطق طبیعی ترکیه را تشکیل می دهد. 
علاوه بر قایق رانی در رودخانه، فعالیت های متنوع و هیجان انگیزی مانند پیاده روی در طبیعت، دوچرخه سواری و اسب سواری، چادر زدن، صخره نوردی و تماشای حیات وحش را می توان در پارک ملی کوپرولو کانیون انجام داد. کاری که می توانید در این قطعه طبیعت انجام دهید به این فعالیت ها محدود نمی شود. 
می توانید عکس های رنگارنگ و چشمگیر بگیرید، وارد تونل زمان در شهرهای باستانی شوید، یک پیک نیک داشته باشید و یک روز فوق العاده پر از هیجان را سپری کنید.
برای رسیدن به دره ، باید حدود 11 کیلومتر در میان صخره های شیب دار، در ارتفاعات کوه ها پیاده روی کنید. عاشقان عکاسی و طبیعت زوایای مختلف دره و منظره شگفت انگیز رودخانه کوپرولو را تحسین خواهند کرد. 
حتما باید پل های سنگی را ببینید که نام این دره از آن گرفته شده است، این دره همچنین برای  ورزش های دیگری مانند اسب سواری، سافاری و کمپینگ  برای کسانی که علاقه مند هستند عالی است.

شهر باستانی سلگه در دره پلدار

شهر باستانی سلگه در دره پلدار

شهر باستانی سلگه در دره پلدار

در بالای دره پلدار ویرانه های شهر باستانی سلگه قرار دارد، دره کوپرولو منبع حیات این شهر باستانی بوده است. برای رسیدن به شهر باستانی سلگه باید از پل اولوک عبور کرده و حدود 13 کیلومتر رانندگی کنید. 
همانطور که در حال رانندگی هستید، منظره ای باشکوه در انتظار شماست. در زیر ورودی دره، جنگل ای انبوه و کوه توکا را می بینید. شما همچنین می توانید ازتماشای صنایع دستی خیره  کننده و نقوش محلی و محصولاتی مانند بافندگی صنایع دستی، گلدوزی، حکاکی با قاشق، قالیبافی، توری یازما لذت ببرید.

پل اولوک

پل رومی ای در ورودی دره پلدار وجود دارد که گمان می رود در قرن دوم و در دوران شکوفایی سلگه ساخته شده باشد. پل اولوک قبلا به نام Eurymedon نیز شناخته می شد، اطراف این پل برای پیک نیک ایده آل است.
در تابستان امکان شنا کردن وجود دارد، دمای آب جاری در زمستان دره کوپرولو حدود 9 درجه است. در گرمای ماه های تابستان دمای آب تا 15 درجه افزایش می یابد.
جیپ سافاری در دره پلدار
تورهای کوهنوردی و جیپ سافاری برای کاوش در روستاهای اطراف برگزار می شود. مسیرهای جیپ سافاری بیشتر در جاده های خاکی معروف به زمین های آفرود و کوهستانی است. ارزان ترین بلیط آنتالیا را از سایت تریپ خریداری کنید.

کمپینگ در کانیون کوپرولو

 پارک ملی مکانی آرام برای عاشقان کمپینگ در کنار رودخانه است، شما می توانید در زیر سایه درختان چادر خود را برپا کنید و از طبیعت بکر و هوای دلچسب آنجا نهایت استفاده را ببرید.
شما انتخاب دیگری نیز دارید، اگر ترجیح می دهید در یک اقامتگاه استراحت کنید خانه های ییلاقی در سواحل دره پلدار وجود دارد، که شامل امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، دوش آب گرم و برق در محوطه را ارائه می دهد.

رافتینگ دره پلدار

رافتینگ دره پلدار 

رافتینگ دره پلدار 

دره کوپرولو به خاطر رفتینگ معروف است. میزان جریان رودخانه کوپروکای در طول سال بسیار زیاد است. این یک مزیت بزرگ برای جویندگان آدرنالین است که می خواهند شور و شوق رفتینگ را تجربه کنند. 
رافتینگ محبوب ترین فعالیت در دره کوپرولو است، اولین انتخابی که گردشگران از دره پلدار یا کوپرولو آنتالیا می کنند این است که تفریح جذاب رافتینگ را تجربه کنند. این دلیل حجوم گردشگری دراین منطقه است در این پارک وسیع مسیری برای رفتینگ ایجاد شده است.
رافتینگ در آب سرد در گرمای سوزان تابستان تجربه فوق العاده ای است، پس از یک آموزش کوتاه و توضیحات در مورد رافتینگ، می توانید جلیقه نجات و تجهیزات ایمنی خود را به تن کرده و یک ماجراجویی هیجان انگیز و سرگرم کننده را در کوپرولو تجربه کنید. 
مسیر رفتینگ به طول 12 کیلومتر از سطوح دشواری مختلفی تشکیل شده است هشت تا ده نفر به راحتی در یک قایق رافتینگ جا می شوند؛ جدای از آن، قایق های کایاک سواری نیز وجود دارند که می توانند دو نفر را در خود جای دهند.
برای یک تجربه عالی که در آن فریاد ها و خنده ها با هم همصدا می شوند و جایی که تلاش زیادی می کنید و در عین حال تمام انرژی منفی را آزاد می کنید خود را آماده کنید.

شنا در دره پلدار

برای فرار از گرمای مرطوب و خفه کننده آنتالیا شما می توانید برای مدتی در آب های یخی رودخانه شیرجه بزنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که شنا کردن در میان دره ممکن است خطرناک باشد، زیرا جریان قوی است، بنابراین باید از جلیقه برای ایمنی بیشتر استفاده کنید.

چگونه به دره پلدار برویم ؟

پارک ملی کوپرولو کانیون یا دره پلدار در ۶۳ کیلومتری شمال غربی ماناوگات و ۸۵ کیلومتری شمال شرق آنتالیا قرار دارد. 
وقتی پس از عبور از محله تاساگیل ماناوگات به بسکوناک برسید، وارد پارک ملی کوپرولو خواهید شد. جاده آسفالته ای که در کیلومتر 49 بزرگراه آنتالیا - ماناوگات به دو شاخه تقسیم می شود شما را به آنجا می رساند. 
همچنین می توانید از محله تاساگیل واقع در کیلومتر 49 خود رانندگی کنید یا با تور خود را به آنجا برسانید، زیرا بعد از این مکان وسیله حمل و نقل عمومی در دسترس نیست. از هر کسی که در منطقه بخواهید به شما کمک می کند تا به دره کوپرولو برسید این مکان هیجان انگیز با ارزش ترین و زیباترین مکان در آنتالیا است.

  • اتوبوس : با اتوبوس به ماناوگات یا آلانیا بروید و در کانیون کوپرولو - بشکناک پیاده شوید. از اینجا می توانید با مینی بوس روستای بشکوناک به دره کوپرولو برسید.
  • تورهای روزانه آنتالیا : بسیاری از آژانس های مسافرتی محلی تورهای روزانه به دره کوپرولو برگزار می کنند. این ساده ترین راه برای کاوش در دره و بازگشت به شهر در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی است.
    آژانس هایی هستند که تور آنتالیا را از مقاصد تعطیلات مانند آنتالیا، سیده، ماناوگات و کمر برگزار می کنند و خدمات شاتل را ارائه می دهند که در تور گنجانده شده است.

در دره پلدار چه می توان خورد ؟

مهمانخانه هایی به سبک روستایی در این منطقه وجود دارد. برای استراحت از شلوغی شهر می توانید در آنها بمانید، منطقه تفریحی دارای رستوران های ماهی است که غذاهای خوشمزه سرو می کنند. رستوران ‌های قزل ‌آلای در اطراف این پارک وجود دارد که می توانید غذاهای دریایی را در آن میل کنید.
شما می توانید به راحتی غذاهای محلی و طعم های مختلف را در عبادی پیدا کنید. آنتالیا به معنای سبزیجات و میوه های تازه است. بنابراین، غذاهای سبزیجات در آشپزی بسیار مورد استفاده است. 
مربا یکی از طعم های برجسته محلی است، آنتالیا به مربا معروف است. مرباهایی که از مرکباتی مانند ترنج، مرکبات، لیمو، پرتقال، گریپ فروت و میوه هایی مانند هندوانه، بادمجان و انجیر تهیه می شوند.
گزینه دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید به همراه دوستان یا خانواده در پارک کوپرولو باربیکیو را روشن کنید و خود برای تهیه غذا دست به کار شوید، یا می توانید غذاهای بسته بندی شده با قابلیت حمل آسان را با خود ببرید تا مشکل غذا را به صورت آسان حل کنید.

اقامتگاه در کانیون کوپرولو

اقامتگاه در کانیون کوپرولو

اقامتگاه در کانیون کوپرولو

باید یادآوری کنیم که هیچ گزینه اقامتی لوکس در داخل پارک ملی کوپرولو یا دره پلدار وجود ندارد. منطقه ابرادی و روستای اورونلو نزدیکترین مقاصد به پارک ملی برای اقامت هستند. 
اگر علاقه مند به اسکان در چادر هستید می توانید چادر خود را برپا کرده و اسکان کنید. همچنین می توانید در خانه های ییلاقی کنار رودخانه اسکان دهید. با خستگی شیرین فعالیت ‌های مفرح یک روزه و جدال با آب، می‌ توانید در راحت‌ ترین مکان‌ های اقامتی به دور از تجمل در کنار صدای رودخانه و صدای طبیعت، خوابی راحت داشته باشید.

سوالات متداول در باره ی دره پلدار یا پارک کوپرولو 

دره پلدار یا پارک کوپرولو کجاست؟

پارک ملی کوپرولو کانیون در ۶۳ کیلومتری شمال غربی ماناوگات و ۸۵ کیلومتری شمال شرق آنتالیا قرار دارد. 

بهترین زمان برای رفتن به دره پلدار چه زمانی است؟

برای استفاده از تفریحات این دره، ماه های خرداد، تیر و مرداد  بهترین زمان هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc