https://gateway.trip.ir/api/

جنگل آتاتورک در استانبول

به روز رسانی: 11 دی ، 1400 جاذبه های گردشگری

جنگل آتاتورک در استانبول

همه ما با شلوغی های استانبول آشنا هستیم، مراکز خرید و آثار تاریخی آن را می شناسیم. به طوری که سالانه تعداد زیادی از مردم برای بازدید از استانبول به ترکیه سفر می کنند. برای فرار از این شلوغی ها شما می توانید به جنگل آتاتورک بروید.
جنگل طبیعی آتاتورک استانبول در 15 کیلومتری شمال غربی استانبول قرار دارد و به دلیل طبیعت بکر و حیات وحشی که دارد گردشگران زیادی را به خصوص در فصل تابستان به خود جذب می کند.
از آنجایی که این پارک در واقع یک موزه است، محدودیت ها و کاربرد های مختلفی وجود دارد. همچنین در نظر گرفتن این مکان به عنوان یک پیاده روی دلپذیر 1 ساعته مفید است.
جنگل آتاتورک استانبول داراری بیش از 1500 گونه گیاهی از درختان زنده است، در میان طیف گسترده ای از گیاهان بوته کلاه گیس، درخت ماموت، بوته تسبیح ژاپنی، صنوبر برگ مریم گلی، سرو معطر، گلوله برفی مودار، یاس بنفش دوشاخه، سنبل الطیب برگ بید، بلوط مقدونی، مدلار تبتی، کرن بری فلوریدا، شاه بلوط اسب گلدار قرمز، کاج اروپایی آناتولی، سرو مرداب آمریکایی، درخت لاله آمریکایی و درخت بن بست میمون وجود دارد. 

پارک جنگلی آتاتورک

پارک جنگلی آتاتورک

درباره ی پارک جنگلی آتاتورک

ساخت این پارک به سال 1949 باز می گردد، زمانی که پروفسور Hayrettin Kayacık استاد دانشگاه محیط زیست ایده ساخت این پارک چنگلی را ارائه کرد، تا این مکان بتواند فضایی برای استفاده دانشجویان دانشگاه و گردشگران باشد.
درختکاری در جنگل آتاتورک، در زمینی به مساحت 296 هکتار انجام شد، این جنگل تعداد باورنکردنی از گونه های درختی را در خود جای داده است. درختکاری جنگل آتاتورک به خصوص به این دلیل انجام شده است که یک باغ گیاه شناسی شود، بنابراین به طور معمول تقریباً غیرممکن است که چنین درختان متنوعی را با هم ببینیم. 
با تنوع گسترده ای از درختان و گیاهان، در حال حاضر به شما این فرصت را می دهد که مناظر عجیب و غریب طبیعت را مشاهده کنید.
سرانجام در تاریخ 12 ژوئیه 1982 بود که این مکان منحصر به فرد افتتاح شد و نام این جنگل را به دلیل صدمین سالگرد تولد آتاتورک، جنگل آتاتورک گذاشتند.
این جنگل امروزه میزبان 2 هزار گیاه متنوع در زمینی به مساحت 296 هکتار است و پذیرای بازدیدکنندگان خود است. شما می توانید یک روز را به درختکاری در جنگل آتاتورک اختصاص دهید و از موزه ای در فضای باز با نزدیک به 2 هزار گونه گیاهی دیدن کنید و عکس های زیبایی بگیرید. برای خرید بلیط هواپیما به استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید.

بهترین زمان برای رفتن به جنگل آتاتورک 

در واقع این جنگل مکانی با لذت های متفاوت در هر فصلی است، چه زیر برف باشد و چه در پاییز برگ ریزان، اما می توان گفت تابستان بهترین زمان برای رفتن به جنگل آتاتورک است زیرا بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند از گرمای شهر فرار کنند.

هزینه ورودی جنگل آتاتورک

هزینه ورودی درختستان آتاتورک برای بزرگسالان 7 لیر و در روزهای هفته برای دانش آموزان 2 لیر و در تعطیلات آخر هفته برای بزرگسالان 20 لیره و برای دانش آموزان7 لیر می باشد.
برای ماشین شما جای پارک در نظر گرفته شده که اگر در روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) بروید باید 11 لیر بپردازید. و اگر بخواهید در روزهای دیگر هفته وارد پارکینگ شوید، نیازی به پرداخت هزینه ورود خودرو ندارید.

ساعات بازدید از جنگل آتاتورک

ساعات بازدید از جنگل آتاتورک همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت 10 الی 16 تعیین شده است.

قوانین بازدید از جنگل آتاتورک

از آنجایی که جنگل آتاتورک یکی از منابع طبیعی استانبول و ترکیه است، مقامات محیط زیست قوانینی را برای حفاظت از آن وضع کرده اند، از جمله ممنوعیت کامل شکار در جنگل ورود حیوان خانگی، پهپاد می باشد.

تفریحات پارک جنگلی آتاتورک

تفریحات پارک جنگلی آتاتورک

تفریحات پارک جنگلی آتاتورک

پارک جنگلی آتاتورک، جنگلی بسیار عظیم است در این جنگل در سال 1956 اولین منطقه تفریحی در نزدیکی چشمه نسیت و اطراف سدها افتتاح شد. در حال حاضر هفت منطقه تفریحی در جنگل های آتاتورک در استانبول وجود دارد که معروف ترین آنها بویوک بینت است، کافه ای در نزدیکی سد که نان تست، چای و قهوه ارائه می دهد، پس از صرف غذا، یک پیاده روی کوتاه بین درختان بلند و حیوانات و پرندگان می تواند سرگرم کننده باشد.

پیک نیک در جنگل آتاتورک

این پارک به دلیل داشتن درختان سرسبز و فضایی زیبا می توان گفت بهترین جا برای پیک نیک کنار خوانواده در روزهای گرم تابستان می باشد.

پیاده روی و دوچرخه سواری در جنگل آتاتورک

اگر اهل ورزش و دچرخه سواری هستید باید بگوییم این پارک بهترین گزینه برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد، شما می توانید ساعت ها پیاده روی کنید و از مسیرهای زیبا در این چنگل سبز لذت ببرید.

رستوران ‌های جنگل آتاتورک استانبول

این پارک دارای رستوران های متنوع از کافی شاپ گرفته تا رستوران های سنتی و فست فودی می باشد. شما می توانید در این رستوران ها از غذاهای ترکی و نوشیدنی های مخصوص ترکیه و از قهوه های معروف ترکیه لذت ببرید.

بازدید از حیوانات داخل جنگل آتاتورک

این جنگل به دلیل اکو سیستمی که دارد میزبان گونه های متفاوتی از حیوانات از سراسر دنیا می باشد، شما می توانید از این حیوانات زیبا دیدن کنید و به آنها غذا بدهید، البته هر غذایی نه! در این جنگل حیواناتی نظیر اردک، قو، سنجاب وجود دارد.

عکاسی در جنگل آتاتورک استانبول

عکاسی در جنگل آتاتورک استانبول

عکاسی در جنگل آتاتورک استانبول

این پارک جنگلی به دلیل داشتن درختان سرسبز و متنوع دارای منطره ای فوق العاده برای عکاسی می باشد، شما و دوستانتان می توانید به این جنگل زیبا بروید و در کنار هم عکس های به یاد ماندنی بگیرید. برای خرید بلیط چارتر به سایت تریپ مراجعه کنید.

راه های دسترسی به جنگل آتاتورک 

همانطور که گفتیم جنگل آتاتورک در 15 کیلومتری شمال غربی استانبول قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی است.
برای کسانی که با ماشین شخصی می روند به راحتی می توانند به این جنگل دسترسی پیدا کنند. جلوی آن یک پارکینگ وجود دارد، بنابراین مشکلی برای پارکینگ وجود ندارد مگر اینکه خیلی شلوغ باشد. اگر با ماشین می ‌روید، باید به مسیر Maslak-Sarıyer بروید.
کسانی که می خواهند با مترو به آنجا برسند می توانند از خط مترو D Göktürk - Hacıosman متعلق به IETT استفاده کنند و در ایستگاه Atatürk Ağaç Parkı پیاده شوند این ایستگاه درست روبروی این جنگل است. 
آدرس جنگل آتاتورک استانبول : Bahçeköy Merkez Mahallesi, 34453 Sarıyer 
شماره تلفن پارک جنگلی آتاتورک : ۲۱۲ ۲۲۶ ۱۹ ۲۹ -۹۰ + 

مکان‌های دیدنی استانبول در نزدیکی جنگل آتاتورک 

جنگل بلگراد
محله ساری یر
موزه سادبرک

سوالات متداول در باره ی جنگل آتاتورک در استانبول 

جنگل آتاتورک کجاست؟

جنگل آتاتورک در 15 کیلومتری شمال غربی استانبول قرار دارد.

بهترین زمان برای رفتن به جنگل آتاتورک کی می باشد؟

فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به جنگل آتاتورک ایت این زمان براب کسانی است که می خواهند از گرمای تابستان فرار کنند بهترین زمان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc