https://gateway.trip.ir/api/

گردشگری ارتفاع در چین چیست

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

گردشگری ارتفاع در چین چیست

مکان های شگفت انگیزی در چین وجود دارد که گردشگران ارتفاع در چین دوست دارند به آنجا بروند منطقه های مرتفع در چین برای گردشگری در فلات تبت با ارتفاع متوسط 4500 متر یا در رشته کوه های هم مرز آن قرار دارند.

شهر توریستی

شهرهای توریستی چین  

شهرهای توریستی چین

پکن به طور مطلق در رتبه اول قرار دارد و پس از آن شانگهای و شیان قرار دارند پکن و شیان نمایندگان تاریخ و فرهنگ چین هستند، در حالی که شانگهای تصویر مدرن چین را نشان می دهد. به جز 3 شهر فوق، شهرهای دیگری مانند هنگ کنگ، گویلین، چنگدو، گوانگژو، هانگژو، سوژو و سانیا نیز در 10 مقصد برتر گردشگری در چین قرار دارند.

شانگهای چین

شانگهای چین 

شانگهای چین

شانگهای یکی از بزرگترین بندرهای دریایی جهان و مرکز بزرگ صنعتی و تجاری چین است با اجرای سیاست اصلاحات و گشایش، شانگهای نقش پیشرو در تقویت توسعه اقتصادی چین ایفا می کند. 
این شهر به دلیل جذابیت منحصر به فرد خود، نه تنها از چین، بلکه در خارج از کشور نیز گردشگران بیشتری را به خود جذب کرده است. 
شانگهای به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی برجسته کشور، دارای بیش از 70 مکان تاریخی و آثار فرهنگی است که به خوبی ویژگی های متمایز فرهنگ منطقه ای شانگهای را تفسیر می کند. 
علاوه بر این، شانگهای بهشت خوراک ‌شناسان است، گردشگران می‌ توانند هزاران رستوران را در اینجا بیابند که فهرست کاملی از غذاهای معروف چین و غذاهای مختلف خارجی را سرو می ‌کنند.

شهر ممنوعه در پکن چین

دومین شهر بزرگ چین، پکن برای بیش از 800 سال مرکز سیاسی این کشور بوده است و تقریباً به همین مدت مرکز مهمی برای زندگی فرهنگی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی بوده است.
پکن خانه بسیاری از شناخته شده ترین جاذبه های چین از جمله کاخ دیدنی امپراتوری است که به نام شهر ممنوعه نیز شناخته می شود. 
بسیاری از برترین جاذبه های گردشگری شهر در مرکز شهر تاریخی آن قرار دارند که به خوبی حفظ شده است از این موارد، می توان به معبد باشکوه بهشت و پارک زیبای Beihai اشاره کرد. 
همچنین باید رصدخانه باستانی جذاب پکن را نیز در نظر بگیرید که در سال 1442 ساخته شد و هنوز در اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

جنگجویان سفالی در شیان

جنگجویان سفالی در شیان 

جنگجویان سفالی در شیان

شهر شلوغ شیان که بین رودخانه Weihe در شمال و کوه های Qinling در جنوب واقع شده است، یکی از مراکز اصلی نساجی شمال غربی چین است. 
مهم ‌ترین و شناخته ‌شده ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری ارتش جنگجویان سفالی با شهرت جهانی است که می ‌توانید با گشت و گذار در موزه آرامگاه امپراتور Qinshihuang از آن لذت ببرید.
تاریخ شیان به حدود 6هزار سال قبل باز می گردد و تا قرن سوم قبل از میلاد این شهر یکی از بالاترین جمعیت شهری در کشور را داشت. 
بقایای اقامتگاه امپراتوری هان به همراه استحکامات و دیگر شواهدی مبنی بر اهمیت شهر به عنوان نقطه شروع جاده معروف ابریشم هنوز قابل مشاهده است. 
این مسیر افسانه ‌ای راه خود را از آسیای مرکزی و خاورمیانه تا دریای مدیترانه پیچید و شیان را با شهرهای دوردستی مانند استانبول و حتی ونیز پیوند داد.

هنگ کنگ چین

هنگ کنگ به درستی به عنوان یکی از پویا ترین و هیجان انگیزترین شهرهای جهان در نظر گرفته می شود در حالی که بسیاری از این موارد را می توان به گذشته استعماری آن نسبت داد، اما واقعاً منحصر به فرد بودن خود را مدیون ترکیب غنی چین قدیم و جدید است.
هتل‌ها و مغازه‌های لوکس مدرن آن که به‌ عنوان مرکز بانکداری و بازرگانی با فناوری پیشرفته معروف است، نمونه‌ های زیادی از شیوه‌ های قدیمی و سنتی زندگی را در خود جای داده است. 
این در همه جا دیده می شود، از بسیاری از رستوران های معتبر خانوادگی گرفته تا معابد باستانی و بازارهای خیابانی جذاب هر چقدر هم که قصد بازدید از آن را داشته باشید، برخی از جاذبه های هنگ کنگ و نقاط جالب توجهی وجود دارد که باید در اینجا تجربه کنید. 

رودخانه لی گویلین چین

رودخانه لی گویلین چین  

رودخانه لی گویلین چین

برای سفر به چین بدون صرف زمان برای لذت بردن از یک سفر دریایی در رودخانه کامل نمی شود. یکی از محبوب ‌ترین گزینه‌ ها و شاید بهترین آنها رودخانه لی گویلین باشد یک سفر دریایی در امتداد رودخانه باشکوه لی است که دو شهر مهم Guilin و Yangshuo را به هم متصل می‌ کند.
این سفر 83 کیلومتری، مناظر دیدنی و همچنین دهکده های کوچک چینی را پشت سر می گذارد که نگاهی اجمالی به فرهنگ و سنت های غنی این کشور دارند. 
این یک سفر یک طرفه و پنج ساعته است که از بالای رودخانه در Guilin شروع می شود، که دارای فرودگاه و اتصالات راه آهن به مقاصدی از جمله هنگ کنگ است و در Yangshuo به پایان می رسد. 

جاهای عجیب چین

چین مکان‌ های  یسیار زیاد عجیب و غیرعادی برای دیدن دارد از شهرهای ارواح گرفته تا دایناسورها، همه آنها را در چین کاوش کنید. برای تهیه بلیط چارتر با ما در ارتباط باشید.

شهر مصنوعی چین

این شهر مصنوعی نمونه ‌ای تقریباً دقیق از روستای کنار دریاچه هالشتات اتریش در لوئویانگ، گرفته تا یک شهر بت ‌نشین بریتانیایی در حومه شانگهای چین درست شده است. 
در حالی که بیشتر شهرها به‌ عنوان ساختمان‌های مسکونی گران‌ قیمت طراحی شده‌ اند تا مهاجران را به خارج از مراکز شهرهای شلوغ کشور را تشویق کنند، اما اکثریت آن‌ها تقریباً خالی هستند مگر برای زوج‌ های جوانی که عکس های عروسی خود را در آنجا  می‌ گیرند.

جزیره متروک

جزیره متروک

جزیره متروک

هوتووان یک دهکده ماهیگیری متروکه در جزیره شنگشان استان ژجیانگ است هوتووان که زمانی یک جامعه شلوغ با بیش از 2 هزار نفر بود، در اوایل دهه 1990 به شهر ارواح تبدیل شد، زمانی که ساکنان در جستجوی فرصت های آموزشی بهتر آنجا را ترک کردند. 
از آن زمان، ساختارهای دهکده توسط درختان انگور پوشیده شده است، و جزیره را به منظره ای وهم ‌آوری تبدیل کرده است که کمتر ماجراجویی هست که نخواهد  به دیدن آن برود.
اگرچه تنها 65 کیلومتر از شانگهای، هوتووان فاصله دارد اما به راحتی نمی توان به آن رسید در واقع، این سفر به ترکیبی از اتوبوس، قایق، تاکسی و دوباره قایق نیاز دارد که در مجموع چهار ساعت زمان می برد.

پل شیشه ای چین

پل شیشه ای چین

پیاده روی ترسناک روی شیشه

چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سکوهای شیشه ای، گذرگاه ها و پل های شیشه ای درست کنند که در مکان های دیدنی در سراسر جهان ظاهر می شوند.

پل شیشه ای گرند کانیون (Zhangjiajie)

پل شیشه ای ژانگجیاجی گراند کانیون بلند ترین و طولانی ترین پل شیشه ای عابر پیاده جهان در چین و سراسر جهان است پل شیشه ای گرند کانیون در نزدیکی شهر Zhangjiajie در استان هونان، جمهوری خلق چین است. 
این پل، 385 متر طول، 6 متر عرض و 300 متر بالاتر از کف دره زیرین است. این پل 800 بازدید کننده را در خود جای می دهد. این بلند ترین بانجی جامپ جهان را به نمایش می گذارد و به عنوان صحنه ای برای نمایش مد و رویدادهای فرهنگی عمل می کند.

8 مورد از دیدنی های چین

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز زیادی در چین وجود دارد، از شهرهای باستانی گرفته تا جنگل ها، معابد تا مزارع برنج، کوه های مقدس و آبشارهای خیره کننده که به نظر می رسد توسط هنرمندان طراحی شده اند. برای دیدن جاذبه های توریستی چین می توانید از طریق سایت تریپ بلیط چین را خریداری کنید.

1. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی بشر و طولانی ترین موزه در فضای باز است که از استان گانسو در غرب تا شانهایگوان در دریای بوهای در شرق امتداد دارد.
 این بنا بین قرن پنجم قبل از میلاد تا قرن شانزدهم ساخته، بازسازی و نگهداری شد تا از مرزهای شمالی امپراتوری چین در برابر حملات قبایل عشایری از شمال محافظت کند بیشتر مردم از دیوار تا جایی در منطقه پکن بازدید می کنند، جایی که دسترسی به آن آسان تر است.

2. کاخ پوتال

از قرن هفتم کاخ پوتالا به عنوان کاخ زمستانی در نظر گرفته شده است پوتالا با بیش از 1000 اتاق، محل زندگی دالایی لاماها و مقبره های طلایی مجلل آنها در هنگام مرگ بود.
 این کاخ اقامتگاه دالایی لاما باقی ماند تا اینکه دالایی لاما در قرن چهاردهم پس از تهاجم چین در سال 1959 به هند گریخت. این کاخ همچنین مقادیر زیادی از آثار فرهنگی کمیاب از جمله کتاب مقدس بودایی دست نویس طلا و هدایایی از امپراتوران چین را در خود جای داده است. 
این کاخ 14 طبقه ارتفاع دارد و هر بازدیدی شامل بالا و پایین رفتن از پله‌ های زیادی است بنابراین قبل از بازدید مطمئن شوید که کاملاً می توانید از این پله ها بالا بروید.

بندر ویکتوریا

بندر ویکتوریا

3. بندر ویکتوریا

بندر ویکتوریا یکی از عمیق ترین بنادر کانتینری در جهان است این خلیج مناظر خیره کننده ای از آسمان خراش های جزیره هنگ کنگ در یک طرف و خط ساحلی Tsim Sha Tsui از طرف دیگر ارائه می دهد. 
این بندر همچنین یکی از شلوغ ترین بندرهای جهان است که صدها کشتی، قایق های تندرو در ساحل بالا و پایین می روند. هر شب، بسیاری از آسمان ‌خراش‌ها در دو طرف بندر ویکتوریا در یک نمایش همزمان روشن می ‌شوند که به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌ های دائمی نور و صدا در جهان شناخته می‌شود. 

4.   کوه هوانگ در چین

کوه هوانگ یکی از مقاصد اصلی گردشگری چین، رشته کوهی در شرق چین است که به نام هوانگشان (کوه زرد) نیز شناخته می شود این منطقه به دلیل مناظر، غروب خورشید، قله های گرانیتی با شکل خاص و چشم اندازهای ابرها از بالا، بسیار شگفت انگیز است.
 قله‌ های زیادی که اغلب در غبار پوشانده شده‌ اند، به نظر می ‌رسد روی ابرها شناور هستند این کوه دارای منظره دریای جنوب، قله گل نیلوفر آبی، پایتخت آسمانی و Paint Brush را دارد. در دوران باستان تقریباً 60 هزار پله سنگی در کنار رشته کوه، حک شده بود. تله ‌کابین‌هایی نیز وجود دارد که گردشگران می ‌توانند از آن‌ها برای سوار شدن مستقیم به قله‌ها استفاده کنند.

5. بودای غول پیکر لشان

بودای لشان اولین معبد بودایی در چین است بودای بزرگ لشان در قرن هشتم ازدامنه تپه تراشیده شد. این مجسمه حدود 71 متر  ارتفاع دارد و انگشتان سه متری روی هر یک از دستان عظیم خود دارد. بودای غول پیکر در نهایت باعث شد که رود خانه های خروشان در زیر آن بیشتربرای کشتیرانی استفاده شود.

خط افق پودونگ چین

خط افق پودونگ چین

6. خط افق پودونگ چین

پودونگ ناحیه ای در شانگهای در سمت شرقی رودخانه هوانگپو است که به عنوان قطب مالی و تجاری چین ظاهر شده است. آسمان خراش ها شامل برج نمادین مروارید شرقی، مرکز مالی جهانی شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است که در سال 2014 به پایان رسید در این منطقه وجود دارد.

7. غارهای لانگمن

غارهای لانگمن در امتداد کوه‌های شیانگشان و لانگمنشان در بخش مرکزی شرقی چین پراکنده ‌اند. ساخت غارها در سال 493 بعد از میلاد آغاز شد. بیش از 2100 طاقچه، بیش از 100هزار مجسمه بودایی، حدود 40 بتکده و 3600 لوح در غارها وجود دارد. مجسمه 17 متری Vairocana در معبد Fengxian است.

8. دریاچه غربی هانگژو

یکی از دلایل اصلی سفر به هانگژو، مرکز استان ژجیانگ، دیدن دریاچه غربی است، دریاچه بزرگ آب شیرین که نماد این شهر در چین است. 
جزایر جنگلی دست ‌ساز با معابد و بتکده‌ها روی دریاچه که عمیق ‌تر از پنج فوت است. دریاچه غربی که یکی از زیباترین دریاچه های چین به حساب می آید به دریاچه های کوچکتری تقسیم می شود.

سوالات متداول در مورد گردشگری در چین

چین برای گردشگری مناسب است؟

چین به یکی از بزرگترین بازارهای گردشگری خارجی تبدیل شده است.  از سال 2012، چینی ها بیشترین هزینه را در جهانگردی بین المللی دارند و در سفرهای خارجی پیشرو هستند. 
در سال 2016، این کشور 21 درصد از هزینه های گردشگری بین المللی جهان یا 261 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

چرا چین در جهان مشهور است؟

چین به خاطر شگفتی های معماری مانند دیوار بزرگ و شهر ممنوعه، تنوع خیره کننده غذاهای خوشمزه، هنرهای رزمی و تاریخ طولانی اختراعاتش شناخته شده است. چین بیش از معابد، ترکیبی از مدرن و باستانی است که به سرعت در حال تغییر است.

پایتخت چین کجاست؟

پکن پایتخت چین است تعداد کمی از شهرهای جهان برای مدت طولانی به عنوان مقر سیاسی و مرکز فرهنگی منطقه ای به چین خدمت کرده اند.

بخش نظرات

کتابسرای مرکز 17 آبان 1400

شهر مصنوعی نساخته بودن که ساختن

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc