https://gateway.trip.ir/api/

3 اشتباه رایج مسافران در سفر به استانبول

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

3 اشتباه رایج مسافران در سفر به استانبول

بیشترین سفرهای خارج از کشور ایرانیان به کشور ترکیه و شهر استانبول است و در اینجا به 3 مورد از اشتباهات مسافران در این سفرها اشاره میکنیم.

اجازه بدهید قبل از عنوان این اشتباهات، درباره علت وقوع آن توضیحاتی بدهیم. نگاه کنید هر کشوری برای خود قوانینی تعریف کرده است که ممکن است در چارچوب های اخلاقی و عرفی کشور دیگر نباشد ولی مسافر باید خود را موظف به انجام آنها بداند. در برخی از این اشتباهات که صورت میگیرد عاملی که بسیار دیده شده است آگاه نبودن گردشگران به این موضوعات است. پس اگر به فکر خرید بلیط لحظه آخری استانبول بانرخ خوب افتادید قبل از آن کمی درباره استانبول و فرهنگ آن و در کل، فرهنگ مردم کشور ترکیه مطالعه کنید تا سفری لذت بخش و بدون اشتباه را تجربه کنید. این 3 اشتباه را در استانبول انجام ندهید:

1- آشنا نبودن اولیه با زبان ترکی استانبولی

رانندگان تاکسی در استانبول، فروشندگان کالا و در کل بیشتر افراد ساکن در استانبول، حتی اگر انگلیسی هم بلد باشند ترجیح میدهند ترکی صحبت کنند. هر مسافری که قصد سفر به استانبول را دارد باید در حد مکالمه اولیه و سوال های متداول، ترکی استانبولی را یاد بگیرد. و لازم نیست وقت زیادی هم بابت آن صرف کنید، مثلا سلام و احوال پرسی و کلمات پرسشی مثل، این کالا چند است، آیا تخفیف دارد، این آدرس کجاست و سوالاتی شبیه به این که به احتمال زیاد در سفر به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. 

همچنین برای پاسخ آنها نیز می توانید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید که با توجه به صدایی که دریافت می کند آن را به زبان فارسی به شما برمی گرداند.

2- اطلاع نداشتن درباره محله های استانبول

استانبول دارای محله های مختلفی است و در هر محله مکان های گردشگری مختلفی وجود دارد که باید از اتوبوس و تااکسی و مخصوصاً مترو برای رفت و آمد استفاده کنید. اطلاع نداشتن از محله های استانبول باعث سردرگمی شما و اتلاف وقت میشود. شما ضمن آشنایی با محله های استانبول باید با اطلاعات گردشگری این شهر نیز آشنا باشید که می توانید در این خصوص راهنمای سفر به استانبول را مطالعه نمائید.

فراموش نکنید که چه با تور استانبول همراه باشید و چه خودتان به تنهایی به این شهر زیبا سفر میکنید، وقت شما محدود است، پس با نقشه خوانی و مسیریابی سریع، از جاهای بیشتری دیدن خواهید کرد.

3- رزرو هتل بدون اطلاعات دقیق

تصویری از یک اتاق در هتل

در گذشته برای انتخاب هتل باید به آژانس های مسافرتی تماس میگرفتید و هتل خود را با توجه به قیمت انتخاب میکردید، آن زمان ها مشکلات زیادی وجود داشت، به علت اینکه مسافران اطلاعات زیادی درباره هتل خود و موقعیت آن نمی دانستند ولی اکنون به راحتی می توانید هتل خود را به صورت آنلاین از میان هزاران هتل انتخاب کرده و با توجه به موقعیت مکانی آن و مقایسه با سایر هتل ها رزرو هتل خود را انجام دهید. تریپ با گارانتی قیمت بهترین هتل ها، شما را در انتخاب بهترین هتل ها یاری می رساند.

بهترین منطقه برای رزرو هتل در استانبول کجاست؟

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc