https://gateway.trip.ir/api/

دیدنی های رامسر از مارکوه تا ابشار سیاسرت

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 مقاصد پر طرفدار

دیدنی های رامسر از مارکوه تا ابشار سیاسرت

رامسر یکی از بی نظیرترین شهرهای شمال ایران از لحاظ گردشگری است. شما ابتدا می توانید در شهر رامسر چرخی برنید و از کاخ رامسر تا هتل قدیمی شهر را ببینید. منظره زیبای شهر را فقط با تله کابین رامسر خواهید دید. دریای رامسر با سواحل دیدنی هر گردشگری را به خود جذب می کند. انتخاب بهترین زمان سفر به رامسر به شما کمک می کند از جنگل های رامسر دیدن کنید. اگر باپرواز رامسر سفر می کنید، فصل بهار و پاییز هم منطقه خلوت تر است و هم قیمت بلیط هواپیما ارزانتر است.

کاخ مرمر رامسر

شاهان قاجار به شهر رامسر علاقه ای ویژه داشتند. دلیل محبوبیت این شهر هوای بهشتی و دلپذیرش بود. بعدها رضاشاه نیز بر همین روال توجه ویژه با رامسر داشت و کاخ مرمر را سال 1316 بنا کرد که همزمان با ساخت کاخ مرمر تهران بود. مساحت 60 هکتاری کاخ رامسر نشان از اهمیت این استراحتگاه برای پهلوی ها داشت. . نقشه کاخ سلطنتی رامسر ، کلاسیک است و با ترکیبی از تالارهای باشکوه و تزیینات چشمگیرف ابهت و زیبایی ویزه ای دارد. این کاخ که امروزه به نام تماشاگه خزر شهرت یافته  دارای دو مجموعه مهم باغ گیاهشناسی رامسر و موزه عاج است. در موزه عاج شما می توانید نمونه های بی نظیری از آثار روی عاج فیل را ببینید که در ایران نمونه ای ندارد. همچنین با گشتی در  باغ گیاهشناسی، علاوه بر محیط ارامش بخش آن،  انواع گونه های کمیاب را خواهید دید است. گونه هایی که در آن زمان برای اولین بار در ایران اصلاح نژادی شده است .بازدید از این موزه همه روزه از 9 صبح تا 6 عصر امکانپذیر است. 

تله کابین رامسر

یکی از نقاط خاطره انگیز و مهیج رامسر تله کابین است که عموم مسافران شمال از آن تجربه های دلچسبی دارند. جایی که شما می توانید تصویر زیبایی از رامسر و دریای خزر ببینید. سومین تله کابین شمال بعد از نک آبرود و لاهیجان تنها محل در ایران است که شما از دریا به جنگل ارتفاع می گیرد. ۷۹ كابين این مسیر شما را به 500 متری سطح دریا می رسانند. هیجان دیدن مناظر از این ارتفاع فراموش نشدنی است. تله کابین رامسر در دامنه کوه ایلمیلی قرار گرفته و دو ایستگاه بین راه دارد.  در ایستگاه بالای تله کابین، هتل بام رامسر جای گرفته است. مجموعه سوئیتهای این هتل با چشم انداز بی مانند، برای یک شب اقامت رویایی بی همتاست.

تله کابین شهر رامسراز دیدنیهای محبوب شهر تله کابین رامسر است.

هتل قدیمی رامسر

وقتی از بلوار دل انگیز معلم قدم زنان به انتهای آن برسید، روبرو هتل قدیم و باشکوه رامسر را خواهید دید. این هتل در دوره رضاشاه به طراحی مهندسان آلمانی و دکوراسیون داخلی معماران انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده است. ساخت این هتل 5 هزار متری ۳ طبقه چندین سال زمان برد. به خاطر موقعیت عالی، معماری گیرا و مجلل که بی شباهت به کاخ نیست، یکی از معروفترین هتلهای ایران محسوب می شود.  

محله لمتر رامسر

یکی ار محلات قدیمی رامسر، محله لمتر است. این محله تاریخی طولانی دارد و هنوز آثار قدیمی بقعه ی آقا سید محمد نشان از قدمت آن دارد. قدم زدن در کوچه های این محله که بین شالیزارها و مزارع چای قرار گرفته لذت بخش است.

بازار ماهی فروشان رامسر

سفر به شمال بدون دیدن بازار ماهی فروشان تکمیل نمی شود. فضای سرزنده و انواع ماهی های خزری، شما را برای خرید جذب می کند. این بازار نزدیک پل صفارود قرار گرفته و همه روزه به جز جمعه باز است.

چشمه های آبگرم رامسر

شما در سفر به رامسر می توانید به چشمه های ابگرم سری بزنید و خستگی راه از تن دور کنید. چشمه های آبگرم رامسر نزدیک  هتل قدیم قرار گرفته است. اگر به سمت کتالم یا سادات شهر بروید، آبگرم دردسترس شماست.  در مقایسه با چشمه های آبگرم رامسر، چشمه های سادات شهر گوگرد کمتری دارد و راحتتر می توانید لذت ببرید. از آبگرمهای معروف سادات شهر می توان به اشکر گرما،سنگ بنه و کش گرما اشاره کرد. تفاوت این آبگرم ها با سایر نقاط اسران، قرارگیری در موقعیت زیبای جنگل است.  

جنگل های رامسر

جنگل دالیخانی یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران است. شما به محض ورود به جاده جنت رودبار از هوای دلپذیر و مناظر جنگلی سرمست می شوید. آبشار سیاسرت در محدوده این جنگل و در مجاده هریس قرار گرفته است. شبمانی و کمپ در این جنگل رویایی طعم و حس دیگری دارد.

چنگل دالخانی رامسرزیباترین مناظر در جنگل دالخانی رامسر

ساحل رامسر

امکان ندارد شما به رامسر سفر کنید و به دیدن دریا و ساحل نروید. شما یکی از دیدنی ترین سواحل ایران را در رامسر خواهید دید. از گذشته تا امروز محبوبیت سواحل رامسر زبانزد بوده و انواع تفریحات آبی گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. وجود امکانات رفاهی کافی در سواحل رامسر، برای مسافران جذاب است. برای همین در تابستان پارک ساحلی رامسر پر از گردشگران است. از سواحل معروف رامسر می توان به ساحل سنگی رامسر، ساحل نقره ای رامسر، ساحل توسکا رامسر، ساحل صدف رامسر، ساحل شنی رامسر اشاره کرد. برای گذرندان شبی خاطره انگیز در ساحل می توانید در بهترین پلاژهای رامسر اقامت کنید. پلاژهای معروف شامل پلاژلیدو، پلاژ دریا پشته و پلاژ توسکاسرا هستند.

روستای جواهرده

جواهرده ییلاق طلایی رامسر است. قرارگیری در دامنه سماموس و در خوش آب و هواترین بخش رامسر هزاران گردشگر را راهی این روستا می کند. این روستای قدیمی امروزه یکی از جذابترین جاهای گردشگری رامسر است. جواهر ده علاوه بر طبیعت بی نظیر دارای آثار تاریخی چون قبرستان گبری و مسجد آدینه است. شما می توانید با اقامت در بومگردیها و هتلهای جواهرده، لذت ناب شمال را تجربه کنید. فاصله جواهرده تا رامسر 30 کیلومتر است.

آبشارهای رامسر

منطقه جنگلی و پر آب رامسر، آبشارهای متعددی دارد که معروفترین آنها شامل آبشار آزارک که در منطقه سنگ پشته، آبشار هیسیان و ریش براز در منطقه جنت رودبار، آبشار خشکا و چاردر در منطقه هریس، آبشار لج و میج در منطقه اشکور رامسر، آبشار راشمه دره و آبشار صفارود در جاده جواهرده و بلندتریت آبشار رامسر یعنی آبشار احسینیه اشاره کرد.

غارهای رامسر

 در رامسر غارهای زیادی وجود دارد که معروفترین آنها شامل موراد زیر است:

غار گرگر لوکا: این غار در کوه ایلمیلی و در قسمت صخره ای واقع شده است. دیدن این غار فقط با راهنمای محلی و تجهیزات مناسب امکانپذیر است.

غار یاغی لوکا: دسترسی به این غار بسیار دشوار است چون در یک شیب تند قرار دارد. دهانه غار بزرگ بوده و از دور دیده می شود.

غار بام بامه: درست در ضلع جنوبی هتل قدیم رامسر و در دل جنگل جای گرفته است. عمق غار بیش از 40 متر است و زمانی گنجینه هایی نهان داشته است.

قلعه های رامسر

قلعه باستانی ماركوه

اگر در مسیر رامسر به سمت کتالم حرکت کنید، کوهی مشرف به کتالم خواهید دید که به مارکوه معروف است. روی قله کوه، قلعه باستانی مارکوه قرار دارد که هنوز دیواره های سنگی آن بعد از قرنها پابرجاست. این قلعه که در دوران پس از اسلام ساخته شده، هزار سال قدمت دارد. حتی اگر کوهنوردی هم نباشید، از مسیر پلکانی تا فراز قلعه را یک ربع می توانید بروید. دیدن کتالم و مناطق اطراف از آن بالا تماشایی است. قلعه مارکوه با اشراف به منطقه در محیط جنگلی پنهان شده است. این قلعه باستانی به خاطر پیشینه و معماری ویژه در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  

بقعه شاه نشین

این قلعه قدیمی حدود هفتصد سال پیش بنا شده است. عده ای انرا به یکی از جانشینان حسن صباح نسبت می دهند. شاه نشین در نزدیکی هتل قدیمی رامسر و در محدوده شهر قرار گرفته است.

ییلاقات رامسر

ییلاق اکراسر

اگر در مسیر جاده هریس که از دل جنگل دالخانی عبور می کند، یکی از ییلاقات زیبای رامسر قرار گرفته است. تا رسیدن به این منطقه خوش اب و هوا باید دو ساعت جاده هریس را پیش بروید تا به ییلاقات اکراسر برسید. این محل برای کمپ زدن و لذت بردن از هوایمطبوع ارتفاعات جنگلی بی نظیر است.

ییلاق لپاسر

لپاسر را به عنوان بلندترین ییلاقات رامسر می شناسند. لپاسر در دامه سماموس بلندترن کوه رامسر قرار گرفته است. شما در یکی از بی نظیرترین نقاط کوهستانی منطقه با چشم انداز جذاب قرار دارید. برای رفتن به لپاسر هم از حاده جواهرده و هم از نمکدره می توانید بروید. بعد از اتمام جاده تازه وارد محدوده گیرا و سبز لپاسر خواهید شد.چشمه معدنی لپاسر از یخچالهای سماموس تامین می شود و بسیار خنک و گواراست. به خاطر سرمای منطقه، تیر و مرداد بهترین زمان دیدن این ییلاق است.

ییلاق گرسماسر

برای طرفداران مناطق ییلاقی، گرسماسر یک نقطه دیدنی و زیباست. شما برای رفتن به این محل نیز باید از دل جنگل دالیخانی بگذرید تا به مناطق بالای جنگل برسید. تنها در فصل تابستان شما می توانید در این محل بمانید و بقیه سال بسیار سرد است.

بهترین زمان سفر به رامسر

اگر چه رامسر شهری چهارفصل و تماشایی است اما به خاطر هوای شرجی تابستان و بارندگی و سرمای زمستان، بهتر است فصل بهار و پاییز سفر کنید.

سوالات متداول

زیباترین روستای رامسر کجاست؟

جواهرده در فاصله 30 کیلومتری رامسر.

بهترین ییلاقات رامسر کدامند؟

لپاسر از خوش آب و هواترین ییلاقات رامسر است.

دیدنی ترین جنگل رامسر کجا قرار دارد؟

جنگل دالخانی در منطققه جنت رودبار

ایا در ارتفاعات تله کابین رامسر اقامتگاه وجود دارد؟

بله. هتل بام رامسر در بالاترین نقطه ایستگاه تله کابین قرار دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc