https://gateway.trip.ir/api/

یادمان‌های جاودان ایروان

به روز رسانی: 03 شهریور ، 1399 جاذبه های گردشگری

یادمان‌های جاودان ایروان

در ایروان شمار زیادی یادمان و یادبود به جا مانده است که حال و هوای ارمنی دارد. بین سال 1991- 1922 نزدیک به 40 هزار اثر در دوران حاکمیت شوروی ساخته شد که برخی از آنها از بین رفتند. اگر به ایروان سفر کنید، متوجه طراحی ساختمانها با سنگهای آتشفشانی می‌شوید. این سنگ معروف در ارمنستان رایج است و در ساخت یادمانها نیز استفاده شده است. در این پست 6 یادمان جاودان معرفی می‌شود.

یادمان استفان شاهومیان
شاهومیان سیاستمدار و از شخصیت‌های معروف ارمنی در انقلاب روسیه بوده است. این یادمان سال 1982 توسط هنرمند ارمنی آرا هاروتیونیان طراحی و ساخته شد. یادمان شائومیان در منطقه استپاناوان ارمنستان قرار دارد. 

یادبود نبرد سارداراباد
نبرد سارداراباد، سال ۱۹۱۸ بین ارامنه و نیروهای عثمانی رخ داد. پیروزی نیروهای ارمنی منجر به تشکیل اولین جمهوری ارمنستان شد. معمار این یادمان رافائل عزرائیلیان و مجسمه سازی آرا هاروتیونیان است. این یادبود سال 1968 در منطقه آراکس ارمنستان احداث گردید.  

کاسکاد
کاسکاد یا هزار پله، نمادی از شهر ایروان است. این مجموعه راه پله باشکوه و زیبایی به طول ۱۱۸ متر است. ساخت این اثر سال ۱۹۷۱ آغاز شد و سال ۱۹۸۰ به پایان رسید. هدف از طراحی کاسکاد، اتصال بین خیابان مانیومنت و مرکز شهر ایروان بود. موزه هنری کافسیجان در دل کاسکاد قرار گرفته است. 

یادبود باش آپاران
این یادمان سال 1976 به مناسبت جنگ باش آراپان ساخته شد. نبرد نیروهای عثمانی، قربانیان ارمنی زیادی به جا گذاشت. این یادبود نزدیک شهر آراپان قرار گرفته است. باش آراپان، کار هنرمندان بنام ارمنی رافائل ایسرائلیان و آرا هاروتیونیان است.

یادمان مادر ارمنستان
این یادمان به عنوان سمبل ملی در پارک پیروزی و بر بلندای شهر ایروان جای دارد. پیش از نصب مجسمه کنونی، تندیس استالین قرار داشت، تا اینکه سال 1962 به مجسمه یادبود مادر ارمنستان تغییر یافت. طراحی این اثر توسط رافائل ایسرائلیان و آرا هاروتیونیان انجام گرفته است. این یادمان عظیم شامل مجسمه‌ای به ارتفاع 22 متر و پایه 52 متر است. 

یادمان نسل‌کشی ارامنه
یکی از آثار مهم به جامانده از دوران شوروی، یادمان نسل کشی ارامنه است.  این اثر سال 1968 با در نظر گرفتن فاجعه ملی ارمنیان در شهر ایروان ساخته شد. اولین قدم برای دیدن این اثر هنری، خرید بلیط هواپیمای ایروان است. طراحی این یادمان توسط تراخانیان، کالاشیان و مجسمه سازی خاچاتور انجام گرفته است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc