https://gateway.trip.ir/api/

سفر به فراسوی تفلیس

به روز رسانی: 25 مرداد ، 1399 جاذبه های گردشگری

سفر به فراسوی تفلیس

به جای ماندن در شهر تفلیس، به مناطقی سفر کنید که شگفتی‌های منحصر بفرد دارد. گرجستان با وجود مساحت کم، دارای جاذبه‌های متنوعی است که در دنیا کم‌نظیرند. این مقصد گردشگری پر طرفدار، فراتر از پایتختش، شما را به گشت و گذاری تماشایی فرا می‌خواند.

دریاچه شائوری
این دریاچه در 275 کیلومتری تفلیس قرار گرفته است. شائوری دارای چشم‌اندازی خیره‌کننده است. فصل پاییز به دلیل هوای مطبوع و برگهای رنگی درختان جنگلی، بهترین زمان سفر به دریاچه است. شما می‌توانید در محیط زیبای اطراف دریاچه کمپ بزنید. ماهیگیری، بهترین تفریح شائوری را فراموش نکنید. 

تله‌کابین چیاتورا
معادن چیاتورا در منطقه‌ای صعب‌العبور در گرجستان قرار دارد. تنها راه ارتباطی معادن با شهر چیاتورا، تله کابین کابلی است. تله‌کابینی که زمان استالین در اوایل دهه 1950 ساخته شد و امروزه به خاطر فرسودگی بیش از حد آن و عبور از فراز محدوده‌ای پر خطر، به تله‌کابین مرگ شهرت یافته است. در حال حاضر توریستها جذب همین ویژگی می‌شوند تا سوار بر این ماشین هوایی، هیجان و دلهره را تجربه کنند.

غار پرومته
پرومته شخصیت افسانه‌ای، برای انسان آتش هدیه آورد، پس زئوس او را در کوه‌های قفقاز به بند کشید. این کوه در منطقه کوتایسی گرجستان قرار دارد، جایی که غار موسوم به پرومته جای گرفته است. این غار که با نام کومیتساوی نیز شناخته می‌شود، دارای قندیل‌های 60 میلیون ساله شگفت‌انگیز است. رزرو هتل تفلیس را با در نظر گرفتن مسافتها و مقاصد خود مانند غار پرومته انجام دهید.

شهر سنگی واردزیا
در گرجستان سه شهرسنگی وجود دارد: آپلیستسیخه، واردزیا، داوید گراجا. واردزیا در دوران پیشاتاریخی  مسکونی بوده‌ اما عموم آثار سکونت به جامانده فعلی، مربوط به قرن 12 میلادی به بعد است. پنهان شدن این شهر در دل صخره‌ها، جنبه دفاعی داشته تا از دید دشمنان دور بمانند. این شهر به دستور ملکه تامارا ساخته شده است.

کاخ ایرانی فیروزه
 در اواخر قرن 19 میرزا رضاخان سفیر ایران در گرجستان، کاخ را ساخت. این بنا ترکیبی از معماری ایرانی، و گرجستانی است. او یک خانه نیز با همین نوع معماری در شهر تفلیس احداث کرد. کاخ فیروزه، خانه تابستانی و ییلاقی میرزا پر از تزیینات زیبا و آینه‌کاری ایرانی است. این کاخ در شهر بورجومی قرار دارد و امروز به هتل و رستوران تغییر کاربری داده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc