https://gateway.trip.ir/api/

خالی و رها شده، توریسم متروکه

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

خالی و رها شده، توریسم متروکه

امروزه فضاهای متروکه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند. از معادن رها شده تا متروی قدیمی کلانشهرها در این ژانر جدید گردشگری قرار می‌گیرند. برای کسانی که طرفدار ترندهای جدید گردشگری هستند، تور فضاهای متروک پر از هیجان و شگفتی است. قطعا شما هم در سفرهای خود با این مکان‌ها روبرو شده‌‌اید. شما در کنار بازدید از اماکن گردشگری شاخص استانبول می‌توانید به این جاذبه‌های جدید توریستی سری بزنید. 

ایستگاه مترو سیتی هال

ایستگاه مترو سیتی هال

اولین ایستگاه متروی نیویورک، سال 1904 افتتاح شد. این ایستگاه تا سال 1945 فعال بود اما با تغییر مسیرها، سیتی‌هال کاربرد خود را از دست داد. امروزه شما با پرداخت 50 دلار می‌توانید به دیدن این ایستگاه پر از تزیینات قدیمی بروید و خاطره نیویورک را از نزدیک ببینید. 

شهر پلی‌ماوث (Plymouth)

شهر پلی‌ماوث

کشورمونتسرات، جزیره‌ای کوچک واقع در دریای کارائیب است. پایتخت این کشور، پلی‌ماوث در اثر آتشفشان یکباره به شهری ویران بدل شد. کافیست که عکس‌های قبل از خرابی شهر را ببینید تا متوجه عمق فاجعه شوید. این حادثه در سال 1997 روی داد و شهر کاملا متروک شد. امروزه توریسم مهمترین درآمد مونتسرات است.

قلعه برن (Bran Castle)

قلعه برن

رومانی که تا دهه 90 یک مقصد گردشگری محبوب بود، با بحران اقتصادی روبرو شد. با این حال قلعه قدیمی برن از پربازدیدترین مکانهای گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این قلعه متروک الهام‌بخش داستان دراکولا بوده و امروز به قلعه دراکولا نیز شهرت دارد. 

شهر کولمانسکوپ (Kolmanskop)

شهر کولمانسکوپ

شهر کولمانسکوپ اوایل 1900 به خاطر معادن الماس در صحرای نامبیا ساخته شد. بعد از جنگ جهانی دوم و اتمام بهره‌برداری از معدن الماس، کامل تخلیه شد. امروزه مانند شهر ارواح در وسط کویر رها شده و خود به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده است.

ایستگاه قطار کنفرانس (Canfranc)

ایستگاه قطار کنفرانس

این ایستگاه بین‌المللی قطار در نزدیکی روستای کنفرانس در اسپانیا قرار دارد. ایستگاه مجللی که در سال 1928 افتتاح شد و تا سال 1970 فعال بود اما در اثر جنگ داخلی اسپانیا، حملات نازیها به تدریج متروک شد. کنفرانس در مرز مشترک بین اسپانیا و فرانسه قرارگرفته است و امروز این ایستگاه متروک، خود یک جاذبه توریستی است.

محله واروشا (Varosha)

محله واروشا

واروشا محله‌ای در جنوب شهر فاماگوستا در قبرس قرار دارد. قبل از حمله ترکیه به قبرس در سال 1974، فاماگوستا، یک منطقه توریستی مدرن بود. شما از طریق خرید بلیط هواپیما استانبول می‌توانید دریایی به قبرس سفر کنید. واروشا بعد از آن تبدیل به یک محله متروک شد که تا امروز به همان حالت مانده است. امروزه به مکان توریسم متروکه‌گردها تبدیل شده است. 


آسمانخراش ساتورن یونیک (Sathorn Unique)

آسمانخراش ساتورن یونیک

این برج 49 طبقه در مرکز شهر بانکوک قرار دارد. سال 1990 ساخت این برج لوکس شروع شد اما چند سال بعد با وجود اینکه 80 درصد ساخت و ساز آن تمام شده بود، رها شد. افراد محلی معتقدند که ساختمان تسخیر شده است و به آن «برج ارواح» می‌گویند. با این حال برج ارواح به یک مکان توریستی معروف بانکوک تبدیل شده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc